vineri, 10 iulie 2009

Douăşpatru

Mi-am futut 2 nopti urmarind un serial de cicat. 24. Pentru ca actiunea unui sezon se intimpla in 24 de episoade care se vor a fi cele 24 de ore ale unei zile. Scenariul ii simplu. Vine teroristul, face o ghidusie si aia buni ii stau pe urme. Desi il pot opri pe la episodul 3 pe atentator, situatia se complica impotriva bunului simt pina la paranormal si abia in ultimul sfert de ceas al ultimului episod, haraul este prins sau bagat in lut.

Culmea penalitatii in 24 ii special agent Bauer, actorul principal, care-i mai tare decit toatele cetele ingeresti la un loc. Fara el, america ar fi un soi de balega inerta cu tot efbiaiu`, siaieiu` si ce organizatii de cacanari la costum mai are. Pina si supereroii is o gluma pe linga el. Bauer se expune la arme biologice si la agenti patogeni cum ma expun io la bere si la friptura. Io ca sa pot supravietui trebuie sa bag un Colebil, el gindeste mai bine si opreste terostii cita vreme ii la 3 ceasuri de moarte decit cind ii sanatos tun.

Ii capabil sa-si sacrifice muierea si prietenii, ca sa-l protejeze pe presedintele americii, care acuma-l felicita si-i multumeste si peste 10 minute isi baga pula cu autoritate prezidentiala intre falcile lui. Dincolo de asta, presedintele americii musteste de inteligenta. Se string inteleptii americani la sfat si-si expun parerea. Presedintele, parca sa le faca in ciuda, procedeaza taman pe dos. Cind cicatul iese la iveala, presedintele zimbeste la tv si vorbeste balarii despre libertate, valori si biruinta, iar aia care i-o spus sa faca ce trebe, desi nu o fost ascultati, demisioneaza ca sa-i iasa lui obrazul curat. Asta inseamna patriotism.

Dar lucrurile nu se fac fara pricina. Oamenii-s cu ochii pe presedinte ca pe butelie. Poporul american tre sa stie ca presedintele e la casa alba, deci presedintele chiar daca are o bomba sub perna, nu lasa biroul oval, ca nu cumva neamul lor de patrioti fastfoodisti sa intre in panica, ca si cum toti ar avea in minte pozitia exacta in timp real a presedintelui si aceasta pozitie chiar ar avea o insemnatate in viata si-n deciziile lor.

Una din replicile repetate pina la spasm, mai ales de aia buni ii daca vrei sa ma ucizi, trebuie sa ma privesti in ochi, de parca teroristul privind in ochi un quasimort, ar putea sa gaseasca in strafundul propriei constiinte remuscare si indreptare.

Cum nu urmaresc niciodata genericul si lista de nume inainte si dupa film, mi-o fost greu sa pricep care-i treaba cu pula asta de agent. Apoi odata am uitat sa apas pe tasta de derulare si am bagat de seama ca producatorul ii tocmai oligofrenul de actor care-l joaca pe Bauer. Asa ca situatia e un fel de marci banu` si faci din tine supereroul pizdei.

Ma gindesc sa produc si io un serial in care sa am rolul principal si sa vagabondez in scopuri patriotice cu un arici, impreuna cu care sa punem pe picioare un cuplu gay. Io o sa-l fut in cur pe arici. Atunci lumea, de cite ori o sa ma vada o sa zica, ba, asta-i ficioru` care vagabondeaza patriotic cu ariciu` si se pisa ca o stropitoare! Mie o sa-mi creasca inima si lumea o sa devina un better place. Pe loc. Repaos…

5 comentarii:

  1. Superman are pijamale cu Chuck Norris, iar Chuck Norris are pijamale cu Jack Bauer.
    Dacă Jack Bauer ar da autografe pe funduri de americani, numele lui ar fi scris peste tot.

    RăspundețiȘtergere
  2. ...si ar fi sinonim cu patriotismul. Cool!

    RăspundețiȘtergere
  3. parca simteam eu ca e vorba despre 24 cand am citit prima propozitie. si eu am stat sa ma uit la primu sezon tot asa, fara intrerupere, dar pe la ep 17 deja ma uitam asa in scarba, sa vad ce poate sa le mai fete mintea? ce pot sa mai inventeze? sa vezi sezonu 2 ce petarda e

    RăspundețiȘtergere
  4. Le-am vazut pe toate 7(sezoanele). Ma simteam mai sarac in neuroni dupa fiecare episod dar nu m-am desprins.

    RăspundețiȘtergere
  5. Hai ma ca esti carcotas. Prezident Palma a fost inaintea lui Obama primul negru la Casa Alba, asa ca serialul asta e vizionar. Si am vazut toate cele 7 serii, ca doar nu era sa ma uit la telenovele.

    RăspundețiȘtergere