miercuri, 22 aprilie 2009

Io cu tata S01E2- Nevoie de-ar fi, ca gasim de toate

M-o smuls tata intr-o dimineata din pat inainte sa se crape de ziua si m-o tras dupa el sa sapam niste malai in cimp, ca porcii ceia nu traiesc numa` cu urzici si laptuci, dupa cum ii statea in obicei sa-mi spuna. Ase ca mai de voie, mai de nevoie, am luat sapele din colnita si ne-am asternut pe cale catre cimpurile de malai.
Mie nu-mi era de lucru cum nu l-i jidovilor de carne de porc, dar stiam ca ridicind glasul la tata insemna sa dorm pe prispa zile in sir, asa ca luind seama la urmari calcam apasat alaturi de el. Am trecut pe centru cu sapele pe umar ca doi ninjalai rustici tintind catre periferii unde erau cimpurile. Io la sosire eram trudit si m-as fi intins pe iarba rouata avind glia asternut sa trag un pui de somn, da` tata in intelepciunea lui mi-o dat o scatoalca, aparent fara pricina, sa-mi insufle nitica rivna. Sapam alaturi de tata si ma simteam barbat purtind de grija malaiului cind zarim ghemuit la capatul sirului pe unu` ce calca pamintu` nost. N-o trebuit sa zica tata nimic, ca din citeva sarituri am fo` pe el, l-am atins cu sapa in crestet si l-am lungit la sol. Cind o vinit tata si ne-am uitat mai bine la el, era sa ne cacam pe noi. Asta de l-am atins, ave trup de om, da` n-ave chip.
De spaima tata o bagat 3 cruci si-o dat sa fuga dupa popa. Io, tot de spaima sa nu ramin cu hoitu` fara chip, am zis tata, nu ma lasa singur cu el, ca-mi ieu zilele, hai mai bine sa-l legam si sa-l ducem acasa, apoi ne sfatuim cu popa sa videm ce-i de facut. Tata, bagsama, o aflat inteleapta cugetarea mea si numa` ce-l vad cum il stringe cu sirma din pantaloni pe musafir, il ia de-a umar si ma-ndeamna sa pasim catre casa pe carari dosnice. Intr-un ceas bun am ajuns la noi in ograda si ca sa nu vada mama ca ne-am intors prea curind din cimp si sa ne sara in cap, ca femeile, cu nedumeriri si intrebari, ne-am bagat iute in sura si am ascuns marha in fin.
Pina ce ne-am invirtit si ne-am sucit cu tata, boala s-o trezit si se zvircolea. Iar o dat tremuriciu in mine si-n tata si-am sarit ca fripti catre portita sa-l aducem pe popa, cind nemernicu` ne-o spus stati! Ce-aveti cu mine? De ce m-ati capturat? Am incremenit si curgeau apele pe noi. Voi stiti cine-s io? Tata, sa nu para fara carte, zice dara ca stim, esti ala care ne-o calcat malaiu`. Io cind l-am auzit pe tata, mi-o crescut inima in piept minunindu-ma de intelepciunea lui. Sa fi fost dupa mine il faceam profiler la FBI. Da` bicisnicu` in loc sa pretuiasca vorba lu` tata, zice io-s extraterestru. Am venit la voi in obste sa stabilesc primul contact cu pamintenii si sa colaboram. Is pasnic, dezlegati-ma. Cum am auzit, am sarit ca fata mare la slit si l-am dezlegat zicindu-i domnu`, ce-i ala extraterestru? Ala insa in loc sa-mi raspunda, m-o strins de coaie de m-am vinetit tot la obraz. Noroc cu tata care i-o articulat o sapa peste mina si bou` s-o lecuit. L-am prins cu tata la iesle cu un capastru sa nu scape si tata mi-o explicat atunci ca extraterestru in latina inseamna din afara pamintului, adica unul care nu are pamint, nu-i place sa-l are, sa-l semene si sa-l lucre, deci extraterestru ii unu` de la oras. Minunat am fost iarasi dinantea tatii care ma invata tainele acestei lumi si-mi deschidea portita catre intelepciune, dar mai minunat eram sa aflu ce-om face cu cela de la oras ca nu aveam liniste din pricina lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu