luni, 27 aprilie 2009

Io cu tata S01E3- Munca omului, noroc ii aduce

La mama inca nu am apucat sa-i spunem cum sta treaba cu extraterestru` sa nu cumva sa se scapete la oarice vecina si cum nu sta vorba-n femeie ca cicatu-n rata, sa vina intreaga obste sa vada boala legata la iesle, ase ca ma puteam intelege cu tata asupra chestiunii numa` in sura.

Dupa ce-am umplut brihanu` cu niste tocana cu clisa, am iesit io cu tata sa pecetluim soarta putorii. Ma gindeam ca lumea s-ar sparie vazindu-l, asa ca nu-l putem da in vileag, deci altceva decit sa-l melestim, nu tare avem ce face. Extraterestru` ne-o citit bagsama gindu` ca s-o apucat de scheunat si ne ruga in coate si jerunti sa-l crutam ca ne face orice pofta. Cumva l-o induplecat pe tata, ca io l-as fi lovit in cap ca pe sarpe, nu de alta da` inca mai eram vinat la coaie de cum ma strinsese cu citeva ceasuri mai `nainte, ase ca pina sa ne hotarim deplin asupra lui, tata l-o bagat on probation sa vina cu noi la cimp si sa ne-ajute sa sapam malaiu`, ca si ase am fo` pierduta o zi cu capturarea lui si lucru` raminea in urma, iara, vorba tatii, porcii ceia nu traiesc numa` cu urzici si laptuci.

La dimineata, extraterestru` era tot sinje la gura. Am zis tata, o turbat bicisnicu`! Tata in intelepciunea lui o zis ai, prost esti! N-o turbat, m-am gindit io ca a da sa scape de la iesle si i-am montat un capastru emo cu lame. Uite c-am avut dreptate si l-am lecuit amu`. Mare om tata, cum o stiut el sa anticipeze miscarea vrajmasului si l-o pus cu botu` pe labe, i-o dat un clop de paie si am pasit catre cimp sa vedem ce-i poate pielea lu` ala de la oras.

La-nceput s-o tras pe coada, da` o prins iute drag de munca vazindu-l pe tata cum sapa si ne-am trezit la ceas de seara cu malaiu` sapat tot. Atunci am priceput ca nu-i lucru curat si astia de la oras desi is in stare sa lucre mai cu spor si indemina ca noi, nu se leaga de glie ca-s putori si mai bine bat ulitele sa imprastie minciuni decit sa agoniseasca. Tata rezema o sapa si alinta cu degetele un coi, minunindu-se de iscusinta bicisnicului si ticluind cine stie ce plan din care sa nu lipseasca truda extraterestrului si profitu` nost. Si cum afara se lasa intunericu`, dar deasupra noasta se-aratau zorile belsugului, tata s-o gindit sa-i deie nume la clampau, cum se da la orice dobitoaca, s-avem cum sa-l strigam prin batatura.

2 comentarii:

  1. scrie mai repede continuarea, auzi tu nu vrei sa iti faci un audioblog?:)) ca accentu asta-i super fain

    RăspundețiȘtergere
  2. multumim, da' sintem timizi si io si tata si ne rusinam, ase ca mai bine lasam pa domnu' blogist sa scrie...

    RăspundețiȘtergere